Tájékoztató

Képzési kínálatunk

Szociálpedagógia és Közösségszervezés Intézeti Tanszék tájékozató

Alapszakok (BA)

  1. Szociálpedagógia és Közösségszervezés
  2. Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak (BA)

Mester szakok (MA)

  1. Szociálpedagógia MA
  2. Andragógia MA
  3. Mentálhigiénés közösség- és kapcsolatépítő MA

 

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK:

 

Alkalmazott Humántudományok Intézetében választható szakok ajánlója

Szociálpedagógia BA és Közösségszervezés BA

Szociálpedagógia BA hallgatói ajánló

Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA

Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA  Hallgatói ajánlás

Andragógia MA mintatanterv

Közösségszervezés BA és andragógia MA szórólap

 

 

 

Ön miért ajánlaná az Alkalmazott Humántudományok Intézete képzéseit?

 

Oktatónk ajánlása

 

Dr. Márton Sára

főiskolai tanár

 

1980 és 1984 között voltam a Nyíregyházi Egyetem jogelőd intézményének, a Bessenyei György Tanárképző Főiskolának hallgatója orosz-népművelés szakon. A főiskolán a feszített tanulmányi munka mellett legjobb élményeim között szerepelnek a kötelezően szervezett őszi almaszüreti napok, a Moszkvában eltöltött féléves részképzés, mely során az anyanyelvi közegben valóban sikerült jól megtanulnom oroszul, illetve azok a diákélettel kapcsolatos programok, melynek szervezésében, lebonyolításában részt vettem: a felejthetetlen szakestek, a Non-stop vetélkedők olykor agyament feladatai napközben és az esti nagy, kollégiumi épületek közötti majdnem reggelig tartó záró események. Valószínű ezek az emlékek inspirálnak a mai napig arra, hogy a hallgatóimnak a tanulmányi munka mellett minden félévben szervezzek egy tanulmányi vagy egyéb kirándulást, melyet a csapatépítés egyik legeredményesebb formájának tartok ma is.

Ha nem hiszed, járj utána és légy a hallgatónk! Én itt vagyok! Üdvözöllek és várlak! Jövőre, veled, a tanárképzésben és egyéb szakokon!

 

 

Végzős hallgatóink ajánlása

 

 

Tóth Erzsébet

Nyíregyháza, Csodavár, Korai Fejlesztő Központ 

Felsőoktatási tanulmányaimat pedagógia alapszakon kezdtem, ahol ismereteket sajátíthattam el a nevelési-oktatási intézmények működésével kapcsolatban. A megszerzett tudást a mesterképzésen volt lehetőségem elmélyíteni pedagógiatanár és inkluzív nevelés tanára szakon, ahol megismerkedhettem az együttneveléssel és megtapasztalhattam, hogy a gyermekkor a legfogékonyabb időszak a másság elfogadására. A tanulmányi utak és a tudományos versenyek mellett, önkéntes munkára is lehetőség nyílt, amely által gyakorlati tapasztalatot lehetett szerezni, részletesebben megismerkedni egy-egy intézmény tevékenységével. Így kerültem kapcsolatba a Down Egyesület fenntartásában működő nyíregyházi Csodavár Korai Fejlesztő Centrummal, ahol a fejlesztések és a játék együttesen jelenik meg, így a tipikus fejlődésű és sajátos nevelési igényű gyermekek közösen, integrált környezetben fejlődhetnek. Az alap és mesterfokon megszerzett tudást, a gyógypedagógiai képzésen lehetőségem nyílik tovább kamatoztatni és még jobban elmélyedni a pedagógus mesterség szépségeiben.

 

 

 

Vatai Sándor

szakoktató, Szolnok

„Több évvel ezelőtt a Nyíregyházi Főiskolán szereztem szociálpedagógus szakképzettséget. Kiváló döntés volt, hiszen olyan elméleti és gyakorlati ismeretekre tettem szert, mely eddigi munkahelyimen elismerésnek örvendett! Sőt! Munkáltatóim örömmel vették, hogy a Nyíregyházi Főiskolán végeztem, mivel a régióban az egyik legelismertebb felsőoktatási intézmény. A korszerű és gyakorlatorientált oktatás mellett igazi TANÁR-DIÁK kapcsolatok alakultak ki. A Szociálpedagógia Tanszék oktatóira a mai napig bármikor számíthatok szakmai tanácsok kikérésében, vagy akár az élet „nagy” döntéseiben való eligazításban! Ha valódi, igaz emberi légkörben szeretnél tanulni, kíváncsi vagy saját személyiséged kibontakoztatására, a másokon való professzionális segítés megismerésére, akkor nincs más hátra, mint a Nyíregyházi Főiskola szociálpedagógia alapképzési szakát választani!”

 

 

 

A Nyíregyházi Főiskolán töltött éveim alatt rengeteg élménnyel gazdagodtam, sikerült elsajátítanom a valódi értékek felismerését, fontosságát. A pedagógia alapszakon megszerzett ismeretek, tapasztalatok megerősítettek abban, hogy tovább folytassam tanulmányaimat a pedagógiatanár szakképzettségen. Az oktatók magas színvonalú szakmai kvalitása mellett az emberi, oktató-hallgató kapcsolatok is jelentős mértékben hatnak a képzés minőségére, melyet hallgatótársaimmal nagyra értékelünk. A tanulás mellett lehetőség adódik közös kirándulásokra és egyéb kulturális rendezvényeken való részvételre, melyek a tapasztalatszerzés egyik legkitűnőbb forrásai. Elsősorban a pedagógiatanár szakképzettséget olyan felvételizőknek ajánlom, akik szívesen megismerkednek a közoktatási rendszerbe tartozó intézmények összes korosztályával. A főiskola számos lehetőséget kínál hallgatói számára, én mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy éljen ezekkel a lehetőségekkel, mert általuk életre szóló élményeket szerezhetnek. Őszintén mondhatom, hogy eddigi életem legszebb időszakát élem a Nyíregyházi Főiskolán. Nagy Mariann

A Nyíregyházi Főiskolán töltött éveim alatt rengeteg élménnyel gazdagodtam, sikerült elsajátítanom a valódi értékek felismerését, fontosságát. A pedagógia alapszakon megszerzett ismeretek, tapasztalatok megerősítettek abban, hogy tovább folytassam tanulmányaimat a pedagógiatanár szakképzettségen. Az oktatók magas színvonalú szakmai kvalitása mellett az emberi, oktató-hallgató kapcsolatok is jelentős mértékben hatnak a képzés minőségére, melyet hallgatótársaimmal nagyra értékelünk. A tanulás mellett lehetőség adódik közös kirándulásokra és egyéb kulturális rendezvényeken való részvételre, melyek a tapasztalatszerzés egyik legkitűnőbb forrásai. Elsősorban a pedagógiatanár szakképzettséget olyan felvételizőknek ajánlom, akik szívesen megismerkednek a közoktatási rendszerbe tartozó intézmények összes korosztályával. Az intézmény számos lehetőséget kínál hallgatói számára, én mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy éljen ezekkel a lehetőségekkel, mert általuk életre szóló élményeket szerezhetnek. Őszintén mondhatom, hogy eddigi életem legszebb időszakát éltem a Nyíregyházi Főiskolán.

 

 

 

Hajdú Zsolt

szociális szakember, Ibrány

Hajdu Zsolt vagyok, egy Európai Uniós pályázat szociális szakembereként dolgozom lakóhelyemen Ibrányban. Célunk a hátrányos helyzetű, mélyszegénységben élők segítése, felzárkóztatása, képzések és egyénenkénti probléma feltárás révén. Munkámban napi szinten találkozom a szegénység különböző formáival, a legtöbbjük esetében a képzettség hiánya súlyos gátja életük jobbá tételében. Egy új szakma megtanulása, egy új végzettség megszerzése új esélyt jelenthet a munkavállalás és a problémamegoldó képességek javulása terén, ezért rendkívül fontos, hogy amíg megtehetjük és lehetőségünk van rá, tanuljunk. Én is a Nyíregyházi Főiskolán végeztem szociálpedagógusként. Életem legmeghatározóbb időszakát töltöttem el a főiskolán, egy határozatlan gyermekből, az életre felkészített szakember lettem, így hát remek lehetőség ez bárkinek, hogy kibontakoztassa tehetségét, szorgalmát, tenni akarását. Az itt tanító pedagógusok szakértelmükkel, saját személyes egyéniségükkel, tanítási stílusukkal, is jó példával szolgálnak a fiataloknak. Az intézmény tehát egyfajta „egyéniség fejlesztő”, ami a mai napig óriási kitörési lehetőség az itt élőknek. Idén szeptembertől ismét itt tanulok mesterképzés keretein belül, a továbbtanulásnál nem volt kérdés számomra, hogy hova jelentkezzem. Ha neked is vannak határozott céljaid, ha te is érdeklődő és igényes vagy arra, hol töltsd el, életed legmeghatározóbb időszakát, akkor a világ legjobb Campusán, vagyis, köztünk a helyed!

 

 

 

Baksa Gréta

bölcsődei gondozó, Budapest

Több éve Budapest belvárosában, egy állami bölcsődében tevékenykedem gyermekek között. Szeretek itt dolgozni, főként gyermek centrikusságom miatt, másrészt pedig büszkeséggel tölt el, hogy a Nyíregyházi Főiskolán tanult dolgokat kamatoztathatom. Az itt elsajátított tanulmányokat és legfőképp gyakorlatot teljes mértékben átalakítatlanul használhatom. Ezáltal hamar és sikeresen illeszkedtem be társgondozónőim mellé. Belemerülhetnék azokba a részletekbe, amelyek még nyilvánvalóbbá tennék mennyi mindent adott a Csecsemő- és kisgyermeknevelő szak a Nyíregyházi Főiskolán, de a cél nem ez, hanem leegyszerűsítve csak ajánlani tudom mindazoknak a továbbtanulás előtt álló diákoknak, akik szeretik egyrészt a gyerekeket és a kihívásokat, másrészt egy lehengerlő dinamikus környezetben szeretnének többet elérni…

 

 

 

Magyarné Gyarmati Judit

tanár, Nyíregyháza

Végzettségeim: szociálpedagógus, háztartásökonómia-életvitel szakos tanár, pedagógiatanár MSC, földrajz alapszak, földrajztanár MSC, melyeket a Nyíregyházi főiskolán végeztem el. Jelenleg a pedagógus szakvizsga család és gyermekvédelem ismeretkör szakát végzem. E szakirányú képzés az ismeretkörök széles tárházát jeleníti meg. Több ismeretkört is találtam, mely az érdeklődési körömnek és a munkámban való hasznosíthatóság szempontjából is megfelel. Nem utolsó szempont a főiskola könnyű megközelíthetősége. Változó világunk újabb és újabb követelményeket, kihívásokat támaszt a pedagógusokkal szemben. Az ennek való megfelelés motivált mindig választásomban és nem utolsó sorban az előrelépés lehetősége. Beiratkozva tapasztaltam, hogy a pedagógusok jól felkészültek, korrektek, segítőkészek. A képzés során figyelembe veszik, hogy a munkahelyen is helyt kell állnunk, ezért a konzultációk hétvégén vannak, félév és a vizsgaidőszak során egyenletes a terhelés. Az elsajátított ismereteket, tréningeken szerzett tapasztalatokat szakmailag és a magánéletben is tudom hasznosítani.

 

 

 

Ocsenásné Vaskó Dóra

Szociálpedagógia szakos, levelező tagozatos hallgató vagyok. 11 éve dolgozom a szociális szférában, mint szociális asszisztens. Azért választottam a Nyíregyházi Egyetemet, mert mélyíteni szeretném szakmai tudásomat annak érdekében, hogy még hatékonyabban segíthessem a rászoruló embereket. Tapasztalataim alapján kiváló oktatók, szakemberek biztosítják a hallgatók fejlődését, melynek köszönhetően felkészülten, magabiztos szakmai tudással kerülhetnek ki az egyetem falai közül.

 

 

 

Iszák Tibor

Általános Iskola Intézményvezetője

Iszák Tibor vagyok a Csaholci Általános Iskola  Intézményvezetője.  Számomra a képzés mind emberi kapcsolataim  mind szakmai fejlődésem  épülését szolgálta. Összegezve azt tudom elmondani a képzésről hogy az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre építve a közoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben az oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra való felkészítés. Emellett alapul szolgál a tanulmányok doktori képzésben történő folytatásához is.  A tanári szak szakterületéhez kapcsolódó általános ismereteken kívül szakterületi, szakmódszertani ismeretek, valamint sajátos kompetenciák elsajátítására adott lehetőséget. Ezáltal a pedagógiatanár képes a közoktatásban, a szakképzésben és a felsőoktatásban is a pedagógia korszerű tartalmait egy újszerű  megközelítésben tanítani,  speciális pedagógiai képességeket fejleszteni és a pálya gyakorlásához nélkülözhetetlen attitűdöket alakítani, összességében  egy kompetenciaalapú oktatási folyamatot tervezni, irányítani és értékelni.  A képzés végére a hallgatók olyan pedagógiai-pszichológiai ismeretek birtokába juthattak melyek segítségével magas  színvonalon tudja kiterjedt szaktárgyi-diszciplináris tudását az iskolai oktatás gyakorlatában alkalmazni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juhászné Kupai Csilla                 Mázikné Jablonkai Ildikó

tanító, szociálpedagógus                matematika-kémia-informatika szakos tanár

intézményvezető                            intézményvezető-helyettes

 

Évtizedek óta a kázsmárki Fogarasi János Általános Iskola pedagógusai vagyunk, 2011-től az intézmény vezetői. Pedagógusként és intézményvezetőkként is, folyamatosan törekszünk szakmai megújulásunkra, módszertani repertoárunk frissítésére. 2015. szeptemberében örömmel értesültünk a Nyíregyházi Egyetem mentori és vezetőtanári feladatok felkészítésére irányuló továbbképzéséről. A képzés során: részletesen megismerkedtünk a nevelő-oktató munkára vonatkozó új törvényi háttérrel, a pedagógus életpályamodell részleteivel;  bővült látókörünk a tanórák tervezésére, szervezésére, lebonyolítására, értékelésére vonatkozóan, melyeket alkalmazni tudunk az óralátogatások és a látott órák közös elemzése során, széleskörűvé vált a tanulók megismerésére és segítésére irányuló módszertani tudásunk; betekintést nyerhettünk és elsajátíthattuk a tanórákon alkalmazható informatikai újításokat, melyek színesebbé és élményszerűbbé teszik a tanulók számára az ismeretek átadását, elsajátítását; bővebb ismeretekhez jutottunk a gyakornokokat érintő kérdésekről, elvárásokról, melyek segítségével hasznos tanácsokkal tudjuk ellátni kezdő pedagógusainkat mindennapi munkájuk során; a képzésben résztvevő kollégákkal történő folyamatos tapasztalatcserének köszönhetően rálátásunk nyílt más iskolák életére, jó gyakorlatok megszerzésére. Azon pedagógusok számára javasoljuk a képzést, akik többéves szakmai gyakorlattal, tapasztalattal rendelkeznek az oktatás területén és hatékony segítséget tudnak nyújtani a jövő nemzedékének nevelésére-oktatására vállalkozó fiatal pedagógusok kezdő lépéseihez, munkájuk sikeres végzéséhez.