Május 18-án este – először az intézet történetében – közös szakesten vehettek részt az Alkalmazott Humántudományok Intézetéhez tartozó négy alapszak hallgatói. Egy-két alapszakon eddig is voltak szakestek, de olyan rendezvényre, ahol a különböző alapszakos hallgatóknak alkalmuk lett volna egymással játékos feladatok teljesítése közben megismerkedni, még nem került sor. Ezért is gondolták úgy az intézet oktatói, hogy elérkezett az ideje egy nagyobb szabású intézeti szakest megszervezésének. A rendezvény sikere igazolja, hogy kiváló döntésnek bizonyult a közös szakest megvalósítása. A hallgatói visszajelzések szerint kellemes légkörű, gazdag programkínálatú rendezvény született a gondos oktatói előkészítésnek köszönhetően.
A szakest programjának kialakításakor elsősorban arra törekedtek az oktatók, hogy szórakoztató, humoros és változatos feladatokkal lepjék meg a résztvevőket. A csecsemő- és kisgyermeknevelő, közösségszervező, szociálpedagógia és pedagógia szakos hallgatók először Dr. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna intézetigazgató asszony köszöntő szavait hallgatták meg. Az intézet vezetője a megnyitó beszédben hangsúlyozta, hogy a közös szakesttel egy új intézeti hagyományt kíván teremteni. A tartalmas és színvonalas szabadidős program biztosítása mellett a hallgatók szakmai identitásának erősítése és a négy alapszak hallgatóit összekapcsoló „mi-tudat” kialakítása is célja volt a szakestnek. A rendezvényt megtisztelte jelenlétével Vassné prof. dr. Figula Erika rektor asszony is, aki hosszú évtizedeken át dolgozott azért, hogy az intézetben folyó képzések létrejöjjenek és elnyerjék mai formájukat. A szakest egy bemutatkozó játékkal indult, majd egy pedagógiai és művelődéstörténeti kérdéseket tartalmazó kvízjátékkal folytatódott. A kvíz után egy olyan feladatot kaptak a hallgatók, amely elsősorban a kreativitást és a fantáziát tette próbára: egy hiánypótló, új tantárgyat kellett kitalálniuk a képzésük számára. Ezután Activity társasjáték következett: a négyféle alapszakhoz kapcsolódó szakmai fogalmakat kellett kitalálniuk a résztvevőknek mutogatás vagy lerajzolt ábra alapján. A hallgatók ebben a játékban is aktívak, lelkesek és sikeresek voltak: szinte mindegyik feladott fogalmat elsőre megfejtették. A szakmai részt vacsora, zenehallgatás és kötetlen beszélgetés követte, ez ismét remek alkalmat kínált arra, hogy új oldalukról ismerjék meg egymást az oktatók és a hallgatók.
A szakest pozitív visszhangja és az elismerő hallgatói vélemények megerősítették az oktatókat abban a meggyőződésükben, hogy szükség van az ilyen közösségépítő alkalmakra. Így a május 18-i szakest reménység szerint egy hiánypótló rendezvénysorozat nyitóakkordja volt, amelyet még sok hasonló program fog követni az előttünk álló években.